Med eleven i centrum. Så kan vi stötta elever i behov av särskilt stöd!
Med eleven i centrum. Så kan vi stötta elever i behov av särskilt stöd!
- "En modell för kompetenshöjning" beskriver projektets målsättning, arbetsgångens huvudaktiviteter, kompetenshöjningens innehåll, kartläggning och utvärdering.
- "Så kan vi stötta" behandlar handlingsberedskap, dokumentation, övergångar och sekretess, åtgärdsprogram - ett arbetsverktyg och samarbete.
- "Elever i behov av särskilt stöd" belyser hur viktigt det är att vi analyserar vilka barn/elever vi talar om men också vad som avses eller borde avses med särskilt stöd.
- "En skola som sätter eleven i centrum" innehåller tankar om hur vi kan åstadkomma en skola som verkligen sätter barnet/eleven i centrum.br> - "Skolans vardag" Här får du följa med författaren i hennes vardag och möta eleverna där.
Kommunens dåvarande förvaltningschef skriver:
"En välskriven bok som på ett utmärkt sätt visar, hur en kommun kan höja kompetensen bland personalen."