Varumärkesanvändning
Varumärkesanvändning
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Varumärken
Frågorna som behandlas är: · varumärkesrättens intrångsförutsättningar vid fall av dubbel identitet och tillämpning av det utökade skyddet för kända varumärken· varumärkesanvändning vid marknadsföring av varor som är kompatibla med varumärkesinnehavarens varor· varumärkesanvändning vid marknadsföring av konsumerade varor · varumärkesanvändning i jämförande reklam.
Varumärkesanvändning vänder sig till praktiserande jurister som vill fördjupa sig inom varumärkesrätt, men också till studenter som vill ha en ingång till frågeställningen.
Stojan Arnerstål är docent i civilrätt vid Uppsala universitet. Han är verksam som forskare och som rådgivare i immaterialrättsliga och kontraktsrättsliga frågor.