Bläddra

Utagerande och inåtvända barn – Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan

Kategorier: Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap
Köp här

Utagerande och inåtvända barn – Det pedagogiska samspelets möjligheter i förskolan

Kategorier: Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap
Köp här
I förskolan möter barn vuxna som kan få avgörande betydelse för deras utveckling. Med exempel visas hur relationen till en viktig vuxen bidrar till att hjälpa barnet ur ett negativt beteende. Kopplingar till Daniel Sterns teorier fördjupar kunskaperna.

Läs mer
Den här boken ger många exempel på hur man kan arbeta med både aggressiva, utagerande barn och tysta, inåtvända barn. Genom att knyta samman förskolepersonalens erfarenheter med reflektion och teori ger författaren en struktur till ett utvecklande arbetssätt.

Om författarna
Marie-Louise Folkman är legitimerad psykolog med specialistbehörighet i pedagogisk psykologi med lång erfarenhet som psykolog i både skola och förskola.