Ta din roll på jobbet!
Läs mer
Roller handlar om både positioner, arbetsuppgifter och förhållningssätt – och de behövs för att ge oss struktur i arbetet. När du använder just den kompetens och de sidor av din personlighet som behövs på arbetsplatsen, när du tar din roll – då blir konflikter och förändringsprocesser enklare att hantera. Då växer utrymmet för kreativt samarbete, konstruktiv kommunikation och smidiga lösningar.
Ta din roll på jobbet! guidar dig genom arbetslivets verklighet på ett vardagsnära sätt. Genom praktiska övningar och konkreta exempel får du handledning att ringa in vilka förutsättningar som krävs och vad du själv kan göra för att få det att fungera på jobbet. Boken vänder sig till alla som vill utvecklas i sin yrkesroll. Den kan användas både som inspiration för egna reflektioner och som konkret vägledning på arbetsplatsen. Författarna hjälper dig att förstå den dynamiska process det är att ta sin roll i en modern organisation och på köpet får du användbara metoder och verktyg för det dagliga arbetet.
Om författarna
Anna-Lena Sundlin och Paul Sundlin är leg. psykologer och organisationskonsulter. Båda författarna har lång erfarenhet av utvecklingsarbete i organisationer, med fokus på ledarskapsträning, grupprocesser och medarbetarskap. Tillsammans driver de företaget Sandahl Partners Gotland AB.