Bläddra

Storytelling : strukturerat berättande från lägerelden till det digitala rummet

Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring

Storytelling : strukturerat berättande från lägerelden till det digitala rummet

Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
Köp här
En story är en strukturerad berättelse med budskap, mål och målgrupp. Genom att slå an på känslorna hos mottagaren – oavsett om det gäller ett strukturerat berättande runt lägerelden eller i det digitala rummet är storytelling ett användbart verktyg för att nå ut med ett budskap.

På ett lättillgängligt sätt förmedlas här grundläggande arbetssätt, verktyg, teorier samt berättelser och storyexempel. Del 1 ger bakomliggande teorier som underlättar skapandet, del 2 beskriver stegvis storyskapandet och del 3 kompletterar del 1 och 2 genom att tillföra kompletterande arbetsmetoder.

Boken riktar sig till såväl studenter på universitets- och högskole­nivå som elever på folkhögskola, yrkeshögskola och gymnasieskola. Den riktar sig även till yrkesverksamma inom kommunikation, likväl till chefer och ledare.