Sociala medier – en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera
Sociala medier – en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera
Kategorier: Kommunikationsvetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Tvärvetenskap
Det här är en praktisk handbok i hur man använder sociala medier. Boken ger dig grunderna i de vanligaste tjänsterna och kräver inga förkunskaper. Steg för steg och med tydliga illustrationer beskrivs hur du skapar konton, skriver blogginlägg, hanterar sekretessinställningar och håller dig inom lagens gränser.
Boken riktar sig till privatpersoner, organisationer och företag som vill komma igång med sociala medier. Inga förkunskaper krävs. Handboken kan med fördel användas som lärobok.
Författaren Lena Carlsson har utvecklat boken utifrån sina föreläsningar om sociala medier. Frågor och diskussioner om till exempel privatliv, användningsområden, sekretess och praktisk nytta har inspirerat skrivandet av boken. 2009 skrev hon den första boken på svenska om marknadsföring och sociala medier "Marknadsföring och kommunikation i sociala medier".