Praktisk kriskommunikation
Praktisk kriskommunikation
Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Läs mer
De vanligaste problemen kring kriskommunikation presenteras genom exempelfall och olika metoder beskrivs utifrån forskning och erfarenheter på området. Bokens praktiska fokus hjälper alla typer av företag och organisationer. Oavsett om du arbetar på den stora myndigheten med stora kommunikativa resurser eller i det lilla källarföretaget så har du nytta av att förstå hur kriser eskalerar och hur du kan minimera konsekvenser genom att agera på rätt sätt. För det rätta sättet är tyvärr inte det naturliga. Tvärtom visar erfarenheter och forskning att de som hanterar kriser effektivast är de som vågar bryta invanda mönster och beteenden.
Om författarna
Jeanette Fors-Andrée är kriskonsult och krishanterare som sedan 2004 arbetat med kriser i olika roller: som egen konsult, som PR- och kriskonsult på global PR-byrå, som forskare och som krishanterare i livsmedelsbranschen. Hon föreläser, skriver böcker och citeras i media som krisexpert. Hennes blogg om kriskommunikation och krishantering finns på www.jeanettefors.se