Optimal marknadskommunikation
Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Läs mer
Boken bygger på frontlinjeforskning inom en mängd olika kommunikationsområden och fungerar också som ett värdefullt referensbibliotek. Den är pedagogiskt uppbyggd med många konkreta exempel tagna från verkliga fall.
Optimal marknadskommunikation ger kunskaper på tre plan:
Det första planet är strategiskt och fokuserar kring kommunikationsstrategier och
strategisk marknadsföring.
Det andra planet är taktiskt och handlar om hur strategierna ska iscensättas rent
konkret i varumärkesutformning, reklamutformning m m.
Det tredje planet är kreativt och kretsar kring hur man kan göra kommunikationsinsatserna
så kreativa och nyskapande som möjligt.
Om författarna
Micael Dahlén och Fredrik Lange, lärare och forskare på Institutionen för marknadsföring och
strategi vid Handelshögskolan i Stockholm, har under många år varit ansvariga för Handelshögskolans spjutspetsutbildning i marknadskommunikation. De har tillsammans och var för sig ett flertal internationella forskningspublikationer i marknadskommunikation bakom sig och anlitas också ofta som föreläsare vid olika lärosäten och i näringslivet.