Bläddra

Optimal marknadskommunikation

Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden

Optimal marknadskommunikation

Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Köp här
Boken går igenom alla delar som man måste kunna för att planera effektiv marknadskommunikation. Den behandlar budgetering, målsättningar och målgruppsanalyser. Vidare ingår flera kapitel om varumärken och positionering. Boken ger ingående kunskaper om reklamplanering och reklamutformning, liksom om medievalsprocessen med schemaplanering och mediaval. Den innehåller också kapitel om alternativa kommunikationssätt som PR, CSR, opinionsbildning och säljfrämjande aktiviteter. Denna andra upplaga har genomgående uppdaterats både med ny forskning och nya exempel.

Läs mer
Boken bygger på frontlinjeforskning inom en mängd olika kommunikationsområden och fungerar också som ett värdefullt referensbibliotek. Den är pedagogiskt uppbyggd med många konkreta exempel tagna från verkliga fall.
Optimal marknadskommunikation ger kunskaper på tre plan:
• Det första planet är strategiskt och fokuserar kring kommunikationsstrategier och
strategisk marknadsföring.
• Det andra planet är taktiskt och handlar om hur strategierna ska iscensättas rent
konkret i varumärkesutformning, reklamutformning m m.
• Det tredje planet är kreativt och kretsar kring hur man kan göra kommunikationsinsatserna
så kreativa och nyskapande som möjligt.

Om författarna
Micael Dahlén och Fredrik Lange, lärare och forskare på Institutionen för marknadsföring och
strategi vid Handelshögskolan i Stockholm, har under många år varit ansvariga för Handelshögskolans spjutspetsutbildning i marknadskommunikation. De har tillsammans och var för sig ett flertal internationella forskningspublikationer i marknadskommunikation bakom sig och anlitas också ofta som föreläsare vid olika lärosäten och i näringslivet.