Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers
Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
I Makt & Strategier tydliggörs denna nya KAM-roll. Boken fokuserar på och prioriterar praktik – inte teori. Därför får du här ta del av affärsteorier för praktiker med exempel från KAM-ansvariga i olika verksamheter.
Läs mer
I boken får du konkreta arbetsverktyg som hjälper dig att utveckla din KAM-roll, din affärsorganisation och alla som ingår i ditt team. Och framför allt får du goda råd och tips om hur du kan arbeta mer aktivt och professionellt gentemot dina nyckelkunder.
Några exempel ur innehållet:
- Din roll som KAM internt och externt
- Att skapa framgångsrika kundteam
- Strategiska allianser och partnerskap
- Makt och positiv påverkan
- Att utveckla kundrelationen
- Prissättning
- Retorik och argumentation
- Uppföljning och analys
Makt & Strategier ger dig möjligheter att påverka, vårda och utveckla samarbetet med din organisations viktigaste nyckelkunder.
Om författarna
Rolf Laurelli och Caj Neuman har lång erfarenhet som konsulter och har varit verksamma i många framgångsrika företag, som rådgivare med fokus på affärsmässighet och effektivitet.
Rolf har arbetat med ”sälj” i hela sitt liv. Han är en legendarisk affärspedagog och säljkonsult, och en av Sveriges mest erfarna experter på försäljning och affärsmannaskap.
Caj har utvecklat ledare i över 30 år och varit konstruktiv guide till många framgångsrika chefer i ett antal expansiva företag. Specialist på att få kommunikationen att fungera både i ledningsgrupper och mellan individer.