Lek och vänskap : inkluderande pedagogik för barn med autism
Lek och vänskap : inkluderande pedagogik för barn med autism
Kategorier: Andra medicinska specialiteter Autism och Aspergers syndrom Medicin och omvårdnad Neurologi och klinisk neurofysiologi Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap Undervisning för elever med inlärningssvårigheter Undervisning för elever med särskilda behov
Bokens fem kapitel täcker flera centrala aspekter av inkluderande pedagogik och lek:
teorier om och definitioner av lek
skillnaden mellan lek och lekfullhet
autism, lek och inkluderande pedagogik
sensoriska och perceptuella upplevelser i barns lekkulturer
metoder för att stödja vänskapsutveckling mellan barn.
Boken är användbar för lärare, specialpedagoger och psykologer verksamma i förskola, förskoleklass och grundskolans tidigare år. Även andra yrkesverksamma som arbetar med barn med autism eller är särskilt intresserade av lek kommer att ha behållning av den. Boken kan också vara en värdefull resurs för högskolestudenter på kurser som behandlar lek och autism.