Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring : ett helhetsperspektiv
Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring : ett helhetsperspektiv
Kategorier: Grundskolan Lärarhandledningar och lärarmaterial Pedagogik Samhälle och samhällsvetenskap Skolor Undervisning i specifika ämnen
I boken framträder kollegialt lärande både som ett arbetssätt och ett förhållningssätt, och du som läsare rustas med verktyg för att hantera det kollegiala lärandets möjligheter och utmaningar. Dessa verktyg är vetenskapligt förankrade.
Kollegialt lärande för skol- och undervisningsförbättring vänder sig till lärarstudenter, lärare rektorer, kvalitetsutvecklare och skolchefer inom alla skolformer. Boken är lämplig som litteratur på rektorsprogrammet och för lärarutbildningens utbildningsvetenskapliga kärna, framför allt inom områdena utvärdering, utvecklingsarbete och pedagogiskt ledarskap.