Bläddra

En bok om kundbemötande

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Köp här

En bok om kundbemötande

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Köp här
Den här är en bok om det ibland märkliga mötet mellan butikspersonal och kunder. Boken handlar om varför kunder beter sig som de gör och hur servicepersoner agerar för att bemöta kunderna på ett bra sätt. Boken bygger på teorier ur flera olika forskningsfält och syftar till att stärka och inspirera medarbetaren i sitt kundbemötande. Boken tar upp: * Vad kundbemötande är * Butiken som en social plats * Hur ett kundbemötande är uppbyggt * Hur känslor och attityder sprids * Kundbemötande som marknadsföring * Situationer där kunder riskerar att tappa ansiktet * Hur kunder och servicepersoner pratar och argumenterar * Hur servicepersoner gör för att kontrollera sina känslor * Hur servicepersoner använder olika bemötandestilar Jonatan Mathiasson har en fil.mag. i retorik och har arbetat med bemötande i över 10 år.