Bläddra

Dungeons & Dragons: Dungeon Club: Roll Call

Kategorier: Barn och ungdom: skönlitteratur och sanna berättelser Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Bilderböcker Bilderböcker med mycket text Bilderböcker, pysselböcker och pedagogiska böcker 0–5 år Bilderböcker: fantasi och lek Faktaböcker barn och ungdom Skönlitteratur barn och ungdom: action och äventyr Skönlitteratur barn och ungdom: allmänt Skönlitteratur barn och ungdom: familjen Skönlitteratur barn och ungdom: fantasy och magisk realism Tecknade romaner och tecknade serier Tecknade romaner och tecknade serier: action och äventyr Tecknade romaner och tecknade serier: fantasy Tecknade romaner och tecknade serier: genrer Tecknade romaner, serier och skämtteckningar
Köp här

Dungeons & Dragons: Dungeon Club: Roll Call

Kategorier: Barn och ungdom: skönlitteratur och sanna berättelser Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Bilderböcker Bilderböcker med mycket text Bilderböcker, pysselböcker och pedagogiska böcker 0–5 år Bilderböcker: fantasi och lek Faktaböcker barn och ungdom Skönlitteratur barn och ungdom: action och äventyr Skönlitteratur barn och ungdom: allmänt Skönlitteratur barn och ungdom: familjen Skönlitteratur barn och ungdom: fantasy och magisk realism Tecknade romaner och tecknade serier Tecknade romaner och tecknade serier: action och äventyr Tecknade romaner och tecknade serier: fantasy Tecknade romaner och tecknade serier: genrer Tecknade romaner, serier och skämtteckningar
Köp här

From New York Times bestselling author Molly Knox Ostertag and critically acclaimed illustrator Xanthe Bouma comes an all-new Dungeons & Dragons graphic novel series!

Middle school is a dungeon… At least, that’s how Jess sees it.

Luckily, she and her best friend Olivia know how to escape into the sprawling worlds of their own imaginations. The two friends have always loved making up stories, first with little kid games of make-believe, and more recently with the fantasy roleplaying game, Dungeons & Dragons. When they play, Olivia runs the game as Dungeon Master and Jess is the solo party member, playing a take-no-prisoners, lone-wolf fighter of her own design named Sir Corius.

But when Olivia wants to add new players to their group, Jess finds herself struggling to share their game—and her best friend. Will their epic campaign withstand all this change, or has their adventure—and their friendship—finally come to an end?