Vi har skrivit den här boken tillsammans eftersom vi brinner för
värdskap och utveckling av medarbetare. Vi är övertygade om
att gott värdskap leder till mer försäljning, som i sin tur leder till
arbetsglädje, som i sin tur leder till merförsäljning och bättre
lönsamhet i verksamheten.
Boken inleds med våra tankar om försäljning och hur vi har
präglats av människor och händelser i vår ungdom, till vår
inställning till försäljning och värdskap.
Veronica berättar om starka kvinnor som inspirerat henne och
beskriver mängder av möjligheter till merförsäljning. Jan berättar
om sina erfarenheter från världens bästa jobb, att sälja är vackert,
och hur mycket effektivare försäljningen blir när du prioriterar
värdskapet i gästmötet.
Sju steg till framgång, kundens och säljares roll presenteras
lite mer i detalj, liksom de säljhinder som kan förekomma.
Avslutningsvis beskriver Jan hur mycket bättre vi kan hantera
gästmöten under våra turkosa dagar.
Vårt mål med boken är att inspirera dig som säljare att se
sambandet mellan värdskap och försäljning, så att du vågar och
vill arbeta mera effektivt med försäljning.
Det är vad den här boken handlar om. Du kommer att upptäcka
hur alla i en framgångsrik verksamhet ”säljer” något och vilken
glädje, mening och värde det skapar för oss som medarbetare,
vår verksamhet och för våra gäster, de vi finns till för.