Marknadsföring, digitalt läromedel, elev, 12 mån
Marknadsföring, digitalt läromedel, elev, 12 mån
Marknadsföring är ett heltäckande digitalt läromedel för gymnasiekursen med samma namn.
Aktuellt innehåll med hög kvalitet
Med Marknadsföring får du ett digitalt läromedel av hög kvalitet med innehåll som alltid är aktuellt. Marknadsföring handlar om strategier, omvärldsanalyser, teorier och trender. Med marknadsplanen som central guide genom läromedlet, lär sig eleverna hur en marknadsförare av idag tänker. Vi följer hur det fiktiva företaget Rågugnen marknadsför och synliggör sig på en marknad med allt större krav.
Interaktivt och multimodalt
I Marknadsföring finns en rad smarta funktioner samt en mängd case. Detta är lärverktyget på datorn, surfplattan eller smartphonen som konkretiserar och exemplifierar allt vad marknadsföring handlar om, helt kopplat till Gy11.
Tester och övningar
Här finns självrättande övningar som ger eleverna en djupare förståelse för ämnet och hjälper dem att tillgodogöra sig stoffet ännu bättre. Det finns även ”Testa-dig-själv”-frågor som varierar undervisningen och förstärker inlärningen.
Lärarstöd
Marknadsföring innehåller lärarstöd som powerpoint-bilder, mallar, facit med mera.
Personlig lärupplevelse
Gleerups digitala läromedel har stöd för smart studieteknik och ger stora möjligheter till en personlig upplevelse. Bakgrundsfärg och textstorlek går att variera. Egna anteckningar, markeringar och favoriter samlas i personliga översikter. Det går dessutom att lyssna på all text, ljud finns i form av både inläst text (om skolan har avtal med ILT Inläsningstjänst) och talsyntes.
Flexibel struktur ger möjlighet till individualisering
I Marknadsföring har du som lärare stor flexibilitet att lägga upp undervisningen. Du kan enkelt anpassa innehållet genom att välja de avsnitt du önskar använda, och komplettera med eget material. Du kan sedan dela din egenskapade översikt med dina elever, vilket ger stora möjligheter till individualisering.