Guldläge på nätet : sökmotoroptimering för alla
Guldläge på nätet : sökmotoroptimering för alla
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Informationsteknik Internet: allmänt Internetmarknadsföring It: allmänt
Vill du öka din försäljning på nätet med en metod som alla kan lära sig på en kväll? Då är det dags att lära sig sökmotoroptimering.
I denna nya upplaga av Guldläge på nätet har författarna uppdaterat boken med vad som hänt i Googlevärlden sedan sist och även adderat efterfrågade delar.
Sökmotoroptimering handlar om att lära sökmotorerna på Internet att hitta och värdera din sajt, så att du hamnar högst upp i sökresultaten. Statistiken visar nämligen att mer än 60 % av all trafik går till det första, andra och tredje sökresultatet.
I Guldläge på nätet får du vägledning av Magnus Bråth och Michael Wahlgren som hjälpt mängder av stora och små företag att förbättra sitt läge på nätet; från stora e-handelsföretag till lokala cykelbutiker. Sökmotoroptimering fungerar för alla.
Här får du lära dig allt om optimeringsarbetets olika faser: analysen, arbetet med sajtinnehållet och länkstrategi. Hur hittar man de smartaste sökorden? Hur bygger man upp sajten med innehåll och undersidor för att den ska framstå som bra i sökmotorernas värld? Och vilka andra sajter därute kan det vara bra att få länkar med förtroende från?
I Guldläge på nätet får du lära dig allt detta och mycket mer.
"Förutom att språket är begripligt är även tipsen enkla att förstå." - Tommy K Johansson, en av Sveriges främsta bloggare inom teknik och Internet