Bläddra

Gräv guld i dina egna kanaler : sälj mer på nätet – utan att köpa mer reklam

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Utgått

Gräv guld i dina egna kanaler : sälj mer på nätet – utan att köpa mer reklam

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring Management och företagsledning Management: försäljning och marknadsföring Management: särskilda områden
Utgått
Har du en webbplats eller en webbutik och vill sälja mer på nätet - utan att köpa mer reklam? Då är detta handboken för dig.

Gräv guld i dina egna kanaler visar hur du på ett enkelt och praktiskt sätt skalar upp din affär på nätet utan att det ska behöva kosta en massa pengar. ”Dina egna kanaler är din största tillgång” är bokens andemening. Och den visar dig hur du ska bära dig åt!

Boken vänder sig till dig som har en webbplats eller en nätbutik. Det här är en handbok som beskriver hur du i praktiken kan lyfta dina egna kanaler – din sajt, butik och övriga kanaler som e-post, blogg, PR och sociala kanaler – och på så sätt generera mer trafik och försäljning.

Du lär känna begrepp och handgrepp inom SEO (sökmotoroptimering), content marketing, inbound marketing, e-postmarknadsföring, growth hacking, sociala kanaler – och mycket mer.

Här finns konkreta verktyg för att öka försäljningen, trafiken och dina kunders lojalitet. Hela idén är att lyfta på locket till dina egna kanaler så att du ser hur mycket kraft och möjligheter du sitter på själv, och som du kan använda för att lyfta din affär och din försäljning – precis som när man öppnar en rysk docka som hela tiden tycks rymma så många fler dockor än man tror!

Boken är utformad så att den ger praktiska råd med en checklista i varje kapitel. De mest matiga delarna i boken handlar om hur du skapar och strukturerar ditt innehåll så att dina kunder hittar rätt och uppskattar det de möts av på din webbplats eller i din webbutik, dvs. SEO och content marketing.

Du får också råd om hur du kan skapa rätt innehåll och därefter använda dina egna kanaler för att distribuera detta innehåll på ett bra sätt.

Christer Pettersson är civilekonom och har mer än femton års erfarenhet av e-handel, SEO och content marketing. Han är en ofta anlitad föreläsare och skriver löpande på bloggar och sajter om e-handel och datadriven marknadsföring. Gräv guld i dina egna kanaler är hans åttonde bok.