Det optimala mötet
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
För dig som både arrangerar och står på scen, men även till dig som deltagare på större möten är detta boken som lär dig knepen hur du når fram med dina budskap, hur du kommer ihåg mer, hur du nätverkar och helt enkelt får ut mer från det något större mötet.
Lennart Paulsson är civilekonom med bred bakgrund från olika ledande positioner inom marknadsföring och försäljning på Vingresor, Sunwing Hotels, NEC och SAS. Hans huvudsakliga verksamhet har varit på SAS huvudkontor i Stockholm. Lennart har under dessa år jobbat strategiskt i genomförande av större, både interna och externa möten. Han startade eget bolag, P&PMeetings, år 2009 för att agera som möteskonsult och moderator på heltid. Uppdragen sträcker sig från att arrangera egna möten och coacha andra att genomföra möten till att själv agera moderator för stora events med allt från 50 till 1000 personer. Lennart ingår som ledamot i Svenska Eventakademin och sitter där på entreprenörsstolen.
I boken Det optimala mötet delar Lennart med sig av erfarenheten som moderator från en mängd olika möten, i olika miljöer i vitt skilda sektorer av samhället. Den vänder sig både till dig som deltagare, förmedlare, talare eller moderator, samtidigt som boken är en guldgruva för dig som arrangör. Boken ger många dråpliga och lärande anekdoter från både egen erfarenhet och från många citerade personer. Den huvudsakliga inriktningen är att om vi lägger manken till och skapar mer värdefulla möten så kommer vi gå mer stärkta från mötet och komma ihåg mer. Dessutom kommer vi ha roligt på vägen och längta efter att komma tillbaka!