Tredje reviderade upplagan.
Boken är en handfast vägledning i konsten att göra bra och begriplig nyhetsjournalistik i radio, ett av våra mest utnyttjade massmedier; hur man intervjuar för radio, hur man bygger ett nyhetsinslag och hur man hittar nyheter. En nödvändig bok för alla som studerar journalistik. Författarna har också kritiska funderingar kring hur radiomediet används i nyhetsförmedlingen. Ett helt nytt kapitel om den digitala utvecklingens möjligheter och fallgropar har lagts till.
Erik Lindfelt och Leif Eriksson-Sjöberg är båda erfarna radiojournalister och har skrivit och medverkat i flera böcker i vitt skilda ämnen. De båda har ett långt förflutet inom radion, bland annat på P4 och Sveriges Radios Ekoredaktion. Eriksson-Sjöberg är idag kanalchef vid P4 Gävleborg, Lindfelt frilansjournalist i Jönköping efter ett antal år som bibliotekschef i kommunen.
Läs mer om författarna på deras gemensamma sajt www.cigarr.com. Till boken hör även ett antal ljudande exempel från nyhetsradiovärlden som nås från samma hemsida.