Modernt inköp
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: inköp och flödesekonomi Management: särskilda områden
Bokens första del innehåller en grundlig introduktion till inköpsämnet, med inriktning på att träna analytisk och kommunikativ förmåga. Utgångspunkten är att organisera medarbetare och leverantörer så effektivt som möjligt. Här behandlas även alla grundläggande begrepp. I den andra delen finns mer sofistikerade modeller kring bland annat beslutsfattande, kategoriprojekt och affärssystem. Konkreta exempel visar hur inköparen kan hantera olika situationer och hur inköpsteorierna kan tillämpas i praktiken. I rollspel och övningar får läsaren färdighetsträning. Modernt inköp kan användas både på enstaka kurser och som referensverk för längre utbildningsprogram. Den passar för såväl akademiska kurser som yrkesinriktade utbildningar. Boken är även användbar för yrkesverksamma som vill förkovra sig inom inköpsområdet.