Bemötandekoden : konsten att förstå sig på människor och få ett bättre (arbets)liv
Bemötandekoden : konsten att förstå sig på människor och få ett bättre (arbets)liv
Har du träffat en negativ person som dränerat dig på energi? Funderat på varför det negativa tar så stort utrymme och hur du kan göra för att inte dras med och dras ned? Har du varit med om missförstånd och undrat vad som hänt? Eller hört folk säga: "vi måste ju kunna prata som vuxna människor om det här"?
Har du undrat över hur man möter personer med mycket upprörda känslor på ett bra sätt? Kanske reflekterat över hur vi människor fungerar egentligen och funderat på vad man kan göra för att utveckla bra relationer och slippa relationer och mänskliga möten som tar massa energi?
Föreläsaren och beteendevetaren Lena Skogholm tar med dig på en spännande upptäcktsfärd i hjärnans fantastiska landskap. Du får förklaringar till vad som kan hända i våra relationer och konkreta tips hur du kan göra i olika situationer för att det ska bli bra.
Bemötandekoden är en guide för det mänskliga samspelet som du har nytta av livet ut. När vi möter varandra utifrån vår hjärnas förutsättningar blir det bättre helt enkelt. Det är lätt och inspirerande att ta till sig det som står i boken.
Författaren skriver både pedagogiskt och personligt med flera målande exempel. Det gör boken lättillgänglig samtidigt som den är vetenskapligt underbyggd.Lena Skogholm har skapat kommunikationsmodellen Talkmap
®SAGT OM BOKEN:"En SMART bok för både hjärnan och hjärtat. Bemötandekoden är en riktig bladvändare om hur vi människor kan mötas genom ökad förståelse av oss själva och andra.Med insikter och råd som fungerar lika bra på jobbet som hemma."Eva-Mia Westergren, Marknadschef inom IT med 15 års erfarenhet av ledarskap
"I BEMÖTANDEKODEN förklarar författaren på ett enkelt och tydligt sätt vad som händer oss människor emellan och hur vi kan göra för att det ska bli så bra som möjligt.Borde läsas av alla som är intresserade av att utvecklas!"Ulf Hall, Författare och föreläsare i kommunikation och ledarskap