Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter
Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter
Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter består av tio kapitel. Varje kapitel inleds med en intresseväckande ingress som följs av ett antal frågor som eleven ska fundera på innan hen tar sig an kapitlet. I själva kapitlet är de centrala begreppen markerade och förklaras i marginalen. Uppgifterna är indelade i tre kategorier (Repetera, Träna och Fördjupa) och är dessutom sorterade efter vilken förmåga som uppgiften tränar samt uppgiftens bedömda svårighetsgrad.
Innehållet i Servicekunskap 1 Fakta och uppgifter motsvarar innehållet i den reviderade kursen till Försäljnings- och serviceprogrammet. Läromedlet består av följande tio kapitel:
1. Att arbeta med försäljning och kundservice
2. Servicemötet
3. Kunskap om kunden – nyckeln till framgång
4. Säljsamtalet
5. Försäljning och service på olika mötesplatser
6. Lagar och regler
7. Ta hand om kunden efter köpet
8. Säkra betalningar inom handeln
9. Skapa hållbar arbetsmiljö inom handel
10. Utvärdera försäljnings- och servicemötet