Bläddra

Tummen upp! Engelska kartläggning åk 3

Kategorier: Språk och lingvistik
Köp här

Tummen upp! Engelska kartläggning åk 3

Kategorier: Språk och lingvistik
Köp här
Tummen upp! Engelska Kartläggning åk 3 är ett arbetshäfte som kartlägger elevernas kunskaper i engelska utifrån Lgr 11, centralt innehåll (åk 3) och kunskapskraven (åk 6) men i för årskursen förenklad form. Elevens resultat ger god kännedom om vilka kunskaper eleven har i engelskämnet. Det ger också goda riktlinjer för vad eleven behöver träna mer på.

Läs mer
Utmärkande drag
- Hjälper dig att kartlägga elevernas kunskaper
- Kunskapskraven och det centrala innehållet står i anknytning till övningarna
- Matris över övningar och kunskapskrav ger eleverna en tydlig översikt
- Bedömningsstöd att hämta kostnadsfritt på www.liber.se
- Lgr 11 som utgångspunkt
Längst ner på varje sida står de kunskapskrav (i svart), samt det centrala innehåll (i blått) som varje övning kartlägger. Kunskapskraven har valts ut med stöd av kursplanen och vad som är relevant för årskursen.
På www.liber.se finns ljudfiler till hörövningarna samt facit och hörmanus.

Rättelse
På insidan av omslaget ligger kunskapskraven för NO åk 3. Denna sida ska vara tom och de anpassade kunskapskraven för engelska åk 3 finns på s 31.

Om författarna
Ulrika Wendéus har under många år arbetat som lärare i engelska, svenska och svenska som andraspråk och har undervisat på både grundskola och gymnasium. Dessutom har hon arbetat med nyanlända under ett par år och arbetar idag även som lärarfortbildare. Hon har gedigen erfarenhet som redaktör och projektledare och har medverkat till flera läromedel i engelska för grundskolan såsom Good Stuff Dig Deeper, The Book About Me, Good Stuff Gold, Though Stuff och Just Stuff. Som läromedelsförfattare står Ulrika bakom bl.a. Tummen upp! Engelska kartläggning åk 3-6 och Tummen upp! Svenska kartläggning åk 4-5, Bums läsförståelse 4-6, Good Stuff Gold 1-3, Läs och utveckla språket (SVA) och Start Svenska som andraspråk. Ulrika var under fem år redaktör och projektledare för En läsande klass, där hon bl.a. höll i redigering av lärarhandledning och övningar, lärarfortbildning och hemsida.