Goodwill Marknadsföring Uppgiftsbok
Faktaboken tar avstamp i marknadsföringens grunder och fortsätter vidare genom dagens digitaliserade medielandskap, via en introduktion till marknadsrätten och vad som krävs för att lyckas med marknadsföring på en global marknad: Vad är det som gör att vi väljer de produkter vi gör? Hur kan företagen försäkra sig om att de producerar det vi konsumenter vill ha? Vad kommer vi att konsumera i framtiden och hur kommer det gå till? Uppgiftsboken bjuder på ett brett spektra av arbetsuppgifter, allt ifrån det som eleverna kan arbeta med enskilt och med hjälp av faktaboken till mer fördjupande uppgifter. Uppgiftsboken följer faktabokens struktur och innehåller ett stort antal övningar i stigande svårighetsgrad. Lärarstödet är fullmatat med tips och råd till undervisningen, PowerPoint-presentationer, prov med bedömningsförslag samt lösningar till samtliga uppgifter. Allt för att du som lärare ska kunna utnyttja din begränsade tid med eleverna på bästa sätt.
Det här läromedlet är i enlighet med Gy11 men kan även användas för kurser enligt Gy25. Notera att i den nya ämnesplanen för GY 25 betonas digital marknadsföring mer än i kursplanen för Gy11.