Autism i möte med pedagogisk verksamhet : egna berättelser och tips kopplat till forskning
Autism i möte med pedagogisk verksamhet : egna berättelser och tips kopplat till forskning
Boken tar avstamp i författarnas gemensamma upplevelser som lärare och elever i särskild undervisningsgrupp. Läsaren får möta praktiska erfarenheter som kopplas till forskning om undervisning och elever med diagnoser inom npf-området, här specifikt autismspektrumtillstånd.
Susanne Hansson, lektor i pedagogiskt arbete med inriktning specialpedagogik vid Karlstads Universitet har läst boken och kommenterar:
Berättelserna från Veronica, Freddie och Robin bjuder in till att förstå hur de tänkte och fungerade som elever. Boken är en vägledning för lärare i att kunna undervisa alla elever.
Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, lärare, speciallärare och specialpedagoger men kan också vara intressant för andra som är nyfikna på strategier för att hantera stress, utbrott och beteendeproblem vid autism.