Varumärken i offentlig tjänst
Varumärken i offentlig tjänst
Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Medievetenskap: reklam och samhälle Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Läs mer
Boken är specialskriven för alla inom politiskt styrda organisationer som söker en inspirerande och praktiskt användbar vägledning i det vardagliga varumärkesarbetet. Boken bygger på en gedigen teoretisk grund men är med sitt konkreta förhållningssätt och många fallbeskrivningar en handbok i ordets bästa bemärkelse.
Varumärken i offentlig tjänst visar hur man genom ett systematiskt arbete med varumärken kan styra verksamheten, med snabbare utvecklingstakt och högre effektivitet som resultat. Boken presenterar också hur man genom en noggrant utmejslad varumärkesstrategi, professionell kommunikation och en välriggad kommunikationsorganisation kan öka stoltheten internt och attraktionskraften externt.
Om författarna
Ulf Dahlqvist är partner och varumärkesrådgivare på PR- och kommunikationsbyrån Gullers Grupp och arbetar med uppdrag inom både privat och offentlig sektor. Frans Melin är ekonomie doktor i varumärkesstrategi och en av de ansvariga för forskning och utbildning inom Strategic Brand Management vid Ekonomihögskolan på Lunds universitet.