Free : radikalt pris – ny ekonomisk modell
Free : radikalt pris – ny ekonomisk modell
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
Chris Anderson, född 1961, är amerikansk journalist och chefredaktör för tidningen Wired. I debuten The Long Tail visade han varför de smala produkterna, som tidigare betraktats som olönsamma, genom nätets obegränsade lagringsutrymme och snillrika spridningstekniker kan bli morgondagens viktigaste vinstkälla.
Pressröster:
»Precis som hans förra bok Long tail är detta något som man bör läsa om man är intresserad av marknadsföring på 2000-talet.«
Fria Företagare
»Detta är vad Chris Anderson gör bäst. Han förklarar förändringar, tendenser och affärsmöjligheter på ett begripligt och tankeväckande sätt. (...) Avgörande är att han tvingar oss att reflektera över hur världen förändras när nätet förändrar världen.
Tomas Polvall, Smålandsposten